sunnuntai 29. syyskuuta 2013

Hiustenpidennykset teipillä

Olen käynyt hiusalan perustutkinnon ja työskentelin muutamia vuosia parturi-kampaamoissa töissä. Työnteko hiusalalla kuitenkin loppui yksinkertaisesti siihen, että minulle ei jäänyt minkäänlaista vapaa-aikaa. Varsinkin nyt kun hevosen itselleni ostin niin työ parturi-kampaamossa on mahdotonta. Työskentelin viikolla kymmenestä seitsemään ja lauantaisin yhdeksästä neljään. Olin aina töiden jälkeen kauhean väsynyt ja en jaksanut enää muuta kuin lösähtää sohvalle tietokoneen ja tv:n ääreen. Kaverit ja harrastukset jäi ja se oli viimeinen niitti minulle koska yhtä äkkiä huomasinkin ettei minulla ollut enää ystäville aikaa ja että vapaapäiväni kuluivat nukkuessa ja kotona ollessa. Päätin etten työskentele enää parturi-kampaamossa vaikka pidän kyseisestä työstä TODELLA paljon! Kyllähän se silloin tällöin harmittaa, työ joka on joka tytön unelma, jäi nyt minullekin taka-alalle. Mutta elämä on valintojen maailma ja minä tein tällaisen ratkaisun. Olen kyllä välillä mietiskellyt tulisinkohan enää koskaan työskentelemään parturi-kampaamossa, sitten joskus... Se jää nähtäväksi. Tämä pieni tietopläjäys tähän alkuun siksi, että aion tässä tekstissä esitellä teille teippihiustenpidennyksen ja että minulla on tietoa kyseisestä pidennysmenetelmästä hyvinkin paljon :)

Kun opiskelin hiusalalla, jäin yksinkertaisesti koukkuun hiustenpidennyksiin! Niillä saa aikaan pitkän ja tuuhean näköisen tukan joka on ihan oman tukan näköinen! Minulla on siitä asti ollut melkein jatkuvasti pidennykset päässä. Välillä olen tietenkin antanut omille hiuksille muutamien viikkojen hengähdystaukoja mutta aina pääni huutaa pidennyksiä :D Pitkä ja tuuhea tukka antaa ainakin minulle hurjasti lisää itseluottamusta ja aamuisin minua ei ahdista katsoa peilistä ohutta ja lyhyttä tukkaa.

Hiustenpidennyksiä on monia erilaisia tekniikoita laittaa... On sinettipidennys, teippipidennys, ompelupidennys jne jne... Alussa käytin itselläni sinettejä mutta pidempiaikaisen käytön jälkeen ne ohensivat ja repivät omia hiuksiani eivätkä käyneet minulle alkuunkaan. Minulla on ohut ja hento hius joten sinetti ei ole sellaiseen hiukseen paras mahdollinen vaihtoehto. Kokeilin sitten teippejä ja rakastuin niihin täysin! Teippipidennys ei rasita tai katko hiuksiani niinkuin sinettipidennys.


Maltoin olla nyt kuukauden päivän ilman pidennyksiä kunnes taas tahdoin pitkät ja tuuheat hiukset takaisin :) Laitoin itselleni tällä kertaa kahta eri väriä. Platinablondia ja mustaa. Ja kyllä, laitoin itse itselleni pidennykset! Ja ei, se ei ole helppoa. Tarvitaan paljon kärsivällisyyttä, hyvä kääntöpeili ja taitoa. En siis suosittele ketään kokematonta laittamaan itselleen pidennyksiä, niistä ei koskaan tule yhtä hyvin laitettuja kuin ammattilaisten luona laitetut ja itselaitetuilla pidennyksillä voit saada aikaan pahoja hiusvaurioita. Päätin laittaa itse itselleni, koska minulla on kokemusta ja olen tehnyt niin jo useasti ja koskaan ei ole tuppoja lähtenyt ja pidennykset ovat pysyneet oikein hyvin päässäni :) En ala tässä postauksessa käymään pidennysten laiton joka vaihetta läpi.

Nämä ihanuudet pääsivät koristamaan päätäni :)


Tässä kuvia hiuksistani "naturellina" ennen pidennyksiä :D Pahoittelen laittamatonta pehkoani... Oma tukkani on melko ohut ja lättänä ja siksi sitä ei saa oikein laitettua mitenkään. Ja kaiken tämän kukkuraksi, minulla on myös luonnonkiharaa hiuksissani... Kaikki kiva siis samassa paketissa :P


Kuvaa edestä ennen pidennyksiä

Kuvaa takaa ennen pidennyksiä


Jooh, tiedän, karmeaa! Kauheaa ja inhottavaa... Mutta takaisin asiaan.... Jaottelin hiukseni sitä mukaa kun laitoin teippipidennyksiä. Huomioin, että hiusrajoille jää noin sentti tilaa ennen kuin laitoin pidennykset, jottei teipit paista läpi hiusten ollessa kiinni. Pidennyksiä tuli viiteen eri kerrokseen ja sain mielestäni kivannäköisen lopputuloksen :)

Ja avot, siinä ne nyt olla möllöttää, ihanan pitkä ja tuuhea tukka!





Ja voi että, kyllä on olo nyt niin paljon parempi pidennysten kanssa kuin ilman! :)
Onko teillä lukijoilla omia kokemuksia pidennyksistä?

2 kommenttia:

  1. Ihanat hiukset:) ja tosi hieno hevonen sinulla myös.
    http://training-diaries.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kivasta kommentista! :) Sulla on tosi kivanoloinen blogi!

      Poista